Vihkisormuksen suunnittelu

Aloitin jo kesällä vihkisormuksen etsimisen ja se osoittautui jo hyvin varhaisessa vaiheessa vaikeammaksi tehtäväksi kuin mitä olin luullut. Sovittelin sormuksia sormuksien perään, kiertelin liike liikkeen perään ja ainoastaan yksi sormus kolahti näistä valmiista sormuksista joita sovitin. Siinä kävi sitten niin, että harkitsin liian monta kuukautta ja sormuksen tuotanto oli lopetettu. Voitte vain kuvitella turhautumiseni kun kävelin liikkeeseen ostamaan sormusta ja vastaus oli, että sitä ei enää saa.

Syksyllä alettiin poikaystäväni kanssa puhumaan sitten sormuksen teettämisestä ja innostuin ajatuksesta. Etsin sopivaa kultaseppää ja yhteinen sävel löytyi Tampereelaisen perheyrityksen Kultasepät Andreasen kanssa. Tamperelainen Kultasepät Andreasen on kultaseppä Reijo Andreasenin perustama, jo yli 30 vuotta alalla toiminut kultasepänliike, jonka tiloissa toimivat myymälä sekä kultasepänpaja. Liikkeen toisena pääseppänä toimii Reijon poika Jussi Andreasen joka toteuttaakin tulevan vihkisormukseni. Andreasenin vahvuus on nimenomaan vihki- ja kihlasormuksissa ja siksi luottamus heitä kohtaan on korkea.


Minulla oli treffit kultasepän kanssa tampereella sovittu jo viime vuoden puolella mutta ikävä kyllä treffit peruuntuivat kun Andreasenin viereinen liiketila tuhoutui tulipalossa ja myös tämä kultaseppäpaja koki mittavat tuhot. Tilanne on tällä hetkellä se, että liiketila on nyt pari kuukautta remontissa mutta he ovat löytäneet työtilan tälle ajalle joten sormuksia toteutetaan ihan tavalliseen tahtiin.

Sovittiin uudet treffit häämessuille jotka olivat lauantaina Katajanokalla Wanhassa Satamassa. Heidän pisteen ympärillä kävi jatkuvasti kuhina ja arvostan mielettömästi sitä aikaa minkä Jussi käytti minun sormukseni suunnitteluun kanssani. Ihmisiä oli valtavasti ympärillä mutta silti hän oli sataprosenttisesti läsnä ja hetken jopa unohdin, että olimme messuilla. Olin aikaisemmin käynyt sähköpostikeskustelua yrityksen kanssa ja sen perusteella valinnut timantin sormukseeni jonka nyt tarkastin.


Minulle tilattu timantti oli aivan täydellisen laatuinen. Kaunis ja timantin leikkaus yhtä täydellinen kuin olin ajatellutkin. Kiven kokoa on vaikea hahmottaa irtotimantista joten sovittelin valmiita sormuksia joissa oli samankokoinen timantti. Erona se, että minun sormukseni timantti on tosiaan eri mallinen ja sormuksen runkoa muutetaan minun toiveideni mukaan.

Sormuksestani tulee hyvin klassinen Solitaire -mallinen mutta silti minusta on ihanaa, että sormus on juuri minulle tehty eikä täysin samanlaista ole muilla. Etenkin sormuksen korkeus oli minulla sellainen kompastuskivi valmiissa sormuksissa eri kultaseppäliikkeissä niitä sovittaessa.


Seuraava tapaaminen ja sormuksen rungon sovittaminen Tampereella on sovittu maaliskuulle. Olen ihan innoissani tästä projektista ja ihana olla itse mukana suunnittelemassa omaa unelmien vihkisormusta.

En voi tarpeeksi hehkuttaa Andreasenin ystävällisyyttä ja ammattitaitoa. Upeaa työskennellä perheyrityksen kanssa joka ihan varmasti hoitaa homman kotiin ja tekee tästä morsiammesta todella onnellisen.

Sormus toteutetaan sopimushintaan blogiyhteistyönä.

6 kommenttia:

  1. Tuon samaisen kultasepän uniikkisormusta olen minäkin kantanut sormessani lähes kymmenen vuoden ajan. Ja tykkään edelleen tosi paljon!

    VastaaPoista
  2. Mies teetätti mun kihlasormuksen (Kanadassa tosin) ja on kieltämättä jotenkin tosi ihanaa että sormus on täysin uniikki ja ainoa laatuaan! Ehdottipa tuo myös että käytäisiin hakemassa vihkit Euroopan timanttipääkaupungista Antwerpista, eli taitaa meidän seuraava reissu suuntautua sinne :)

    VastaaPoista
  3. Minullakin on Andreasenin vihkisormus ja se on kyllä niin upea että edelleen ihailen sitä jokaikinen päivä. Andreaseniltä sain iha täydellistä palvelua minäkin!

    VastaaPoista
  4. Mun vihkisormus on Andreasenin omaa mallistoa, mutta sen runkoa muokattiin matalemmaksi ja reunoja pyöristettiin, jotta sopii paremmin ohuen kihlani kanssa yhteen ja olen ollut super tyytyväinen. Eli pieni modifiointikin tekee jo ihmeitä, vaikka ei ihan kokonaan tilaisi tilaustyönä uniikkia sormusta. Monissa ketjukultasepänliikkeissä näitä pieniä muutoksiakaan ei saa ainakaan helposti teetettyä, koska kultaseppää ei ole paikalla liikkeessä. Eli voin myös suositella kyseistä liikettä.

    VastaaPoista
  5. Etsin pitkään ja hartaasti itselleni vihkisormusta, kunnes löysin Andreasin liikkeen nettisivuilta. Ajoin sinne seuraavan päivänä ja juuri haluamani sormus löytyi. Myös minulla on kohta yhdeksän vuoden takainen Andreasin omaa mallistoa oleva vihkisormus ja se on vain niin ihana edelleen. Miehelleni löysimme myös miehekkään vihkisormuksen. Nyt suunnittelen kihlasormuksen hyötykäyttöä, uuden sormuksen teettämistä tästä vanhasta, kun se ei jostain syystä enää mene sormeen....Ainut oikea valinta on palata tähän hyvin palvelevaan liikkeeseen ja teettää se siellä.

    VastaaPoista

- DESIGNED BY ECLAIR DESIGNS -