Vihkisormuksen sovitus

Viime kuun Tamperereissuille oli ihan erityinen syykin (siis mummon luona kyläilyn lisäksi!). Kävimme nimittäin Hämeenkadulla Kultasepät Andreasenin liikkeessä sovittamassa raakaversiota minun vihkisormuksesta. Minä en ole ikinä aikaisemmin teettänyt korua niin, että olisin päässyt tutkimaan tuotetta ennen kuin se on valmis joten prosessi on minulle ihan uusi.

Kun sain keskeneräisen sormuksen sormeeni sovitettavaksi niin olin aluksi aika järkyttynyt kun se oli kaikkea muuta kuin sileä ja kiiltävä niin kuin olen tottunut sormukset näkemään. Tarkoitus oli kuitenkin vain sovittaa koko, sormuksen leveys ja katsoa timantin kanssa korkeus. Timantti oli vielä upeampi ja isompi kuin olin muistanut ja innolla odotan heinäkuuta kun haen sormukseni kotiin.


Omasta sormuksestani tulee yksinkertainen yhden timantin Solitaire-sormus. Se on jotenkin eniten minua. Klassinen mutta näyttävä. Sopii täydellisesti yhteen myös tämän rivitimanttisen kihlasormukseni kanssa.

Kultaseppä Jussi Andreasen kertoi, että jo vuosia suosituimpiin sormuksiin on kuulunut Halo -mallinen sormus jossa isoa keskitimanttia ympäröi pienemmät timantit. Ei tullut minulle yllätyksenä, että se on suosittu sillä viime vuosina lähes kaikki kihloihin menneet ystäväni ovat hankkineet sellaisen joko kihla- tai vihkisormukseksi. Kauniita sormuksia mutta tällaiselle joka ei koruja oikein käytä se tuntui liian blingiltä. Olen myöskin sen verran vastarannan kiiski etten halunnut valita vihkisormukseksi "trendikästä" vaihtoehtoa ja sellaista mikä on jokaisella kaverilla. Minun simppeli yksikivinen sormus on juuri minua. Onneksi kaikille on olemassa jokin vaihtoehto, eikä sen ole välttämättä pakko olla edes sormus.

Juuri tämän kultaseppäliikkeen niin sanottu "specialty" ja se suosituin sormusmalli on heidän Tulppaani. Upea istutus ja minunkin timantti tullaan istuttamaan juurikin tuon malliseen kruunuun.

En malta odottaa, että näen valmiin sormuksen. Siihen on enää alle kolme kuukautta aikaa ja aikahan tunnetusti menee nopeasti. Mitä luulette, milloin minuun iskee hääpaniikki? Voisin tehdä joku päivä pienen catch upin, että miten hääsuunnitelmat etenevät sillä tämä hääteema tuntuu kiinnostavan monia. :)

- DESIGNED BY ECLAIR DESIGNS -